|
Haber tarafından yazıldı.
|
|
Çarşamba, 24 Mart 2010 23:02 |
|

Bayanlarda fazla trans yağ tüketimi ile endometriozis hastalığı riski artıyor. Tedavisi olmayan ve kısırlığa sebep olabilen endometriozisten korunmak için Omega-3 yağları açısından zengin ton, somon ve ceviz gibi gıdaları tüketmenin ise faydalı olduğu belirtildi.
Dünyaca ünlü Human Reproduction dergisinin haberine göre, 70 binden fazla Amerikalı hemşire üzerinde yapılan araştırmada, omega-3 yağ asitleri bakımından zengin besinler tüketenlerin endometriozise yakalanma ihtimallerinin yüzde 22 daha az olduğu saptandı.
Buna karşılık, trans yağlı gıdalarla bolca beslenenlerin endometriozise yakalanma risklerinin yüzde 48 daha fazla olduğu belirlendi.
Trans yağların kalp-damar hastalıkları riskini de artırdığı biliniyor. Trans yağlar en çok margarinlerde, kraker gibi hazır gıdalarda ve özellikle fastfood lokantalarındaki kızartılmış gıdalarda bulunuyor.
Endometriozis hastalığında rahmin iç dokusu rahim dışında gelişiyor ve bazen bu doku diğer organlara yapışıyor.
Araştırmacılar, bunun yağlarla endometriozis arasında ilişki kuran ilk araştırma olmasından hareketle daha fazla araştırmaya ihtiyaç duyulduğunu söylediler.
|